Starbucks operează peste 25.000 de magazine în peste 75 de țări și va începe recrutarea în Statele Unite, concentrându-se pe oamenii care au lucrat în armată sau care au sprijinit armata.
Într-o scrisoare deschisă adresată echipei, directorul executiv Howard Schultz a spus că ordinul președintelui Statelor Unite a generat „confuzie, uimire și opoziție”. Directorul Starbucks le-a transmis angajaților că „firma nu va sta deoparte și nu va păstra tăcerea, în contextul în care neîncrederea în legătură cu acțiunile noii administrații crește pe zi ce trece”.
Schulz a adăugat că promisiunea de recrutare reprezintă un efort pentru a primi și a căuta oportunități pentru cei care fug de război, violență, persecuție și discriminare.
Schultz este doar unul dintre directorii marilor companii care critică ordinul semnat de Trump. Liderii din Silicon Valley care reprezintă firme precum Facebook, Google și Tesla au făcut declarații publice prin care critică inițiativa președintelui american.
Mai mult, rețeaua online care permite oamenilor să își listeze sau să își închirieze proprietățile rezidențiale pe termen scurt, Airbnb, oferă cazare gratuită oamenilor care sunt afectați de restricțiile de călătorie și nu pot ajunge în Statele Unite.
Vineri, președintele Trump a semnat un ordin executiv prin care le interzice imigranților din șapte state cu majoritate musulmană să intre în Statele Unite pentru cel puțin 90 de zile, suspendând, de asemenea, programul pentru refugiați pentru 120 de zile. Ordinul semnat de Trump suspendă primirea refugiaților din Siria pe termen nedeterminat, președintele declarând că scopul acestei acțiuni este de a preveni pătrunderea în țară a „teroriștilor islamiști radicali”.